اگر درهوای سرد زمستان دقایقی بیرون از خانه باشیم از چشم ها اشک جاری می شود که یک واکنش بیولوژیکی نرمال چشم ها در مقابل سرماست.


دریافت مشاوره

چرا از چشمانم اشک می آید؟

در هوای خشک و سرد زمستان چشم  دچار کم آبی میشود  وبه همین خاطر  چشم ها برای دید بهتر و دردکمتر،اشک تولید میکنند و این اشک ها همینطور از گونه ها و بینی سرازیر شوند. به همان اندازه که نور باعث اشک آلود شدن چشم ها می شود کمبود رطوبت چشم هم همین نتیجه را می دهد. نور ساطع شده از برف ها چشم را بیش از پیش حساس تر می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده بلندی مژه ها هم نقش مهمی در این مسئله دارند. هرچه مژه ها بلندتر باشند اشک ها کمتر تبخیر می شوند. ( یعنی اشک کمتر) و سوزش چشم زیاد می شود. اما مژه های کوتاه تر تبخیر بیشتری به همراه دارد.

 

آبریزش چشم

 

چه کار کنم تا جلوی آب ریزش را بگیرم ؟

عینک،بهترین وسیله دفاعی در مقابل این نوع اشک ریختن ها است. چون عینک ها تاثیر گلخانه ای دارند و هوای مقابل چشم ها را مرطوب نگه می دارند. هر نوع عینکی می توانید استفاده کنید ولی عینک های آفتابی چشم را در مقابل نور هم محفوظ نگه می دارند. اگر باز هم چشم ها اشک آلود شدند قبل از بیرون رفتن از قطره اشک استفاده کنید.امکان دارد فکر کنید نتیجه برعکس می دهد. اما قطره ها مانع آبریزش چشم می شوند. حساسیت چشم در افراد متفاوت است. اگر در داخل خانه هم این مشکل را دارید باید به پزشک مراجعه کنید.

تا حالا کسی به خودش زحمت نداده دیدگاه ثبت کنه