گذاشتن و برداشتن لنز چشم برای خانم ها کار سختی است که با خواندن این مطلب این کار برایشان راحت میشود

  • لنز خود را با محلول چند منظوره  بشویید،
  • سر خود را بالا نگه دارید و مستقیما به جلو نگاه کنید،
  • لنز را روی نوک انگشت سبابه بگذارید،
  • با انگشت میانی پلک زیرین خود را به پایین بکشید،
  • لنز را در قسمت سفیدی پایین چشم خود قرار دهید
  • انگشت خود را از روی آن بردارید و پلک چشم را آزاد کنید،
  • به پایین نگاه کنید،
  • برای یک لحظه چشم خود را ببندید تا لنز در مرکز چشم قرار گیرد.

راهنمای برداشتن لنز از چشم

یک یا دو قطره نرم کننده و یا مرطوب کننده چشمی در چشم خود بریزید.بالا را نگاه کنید و با انگشت میانی پلک پایین را به سمت زیر بکشید،انگشت خود را روی پایین ترین قسمت لنز قرار دهید،لنز را به آرامی به سفیدی چشم بکشید،به کمک انگشت اشاره و شصت آن را به آرامی از چشم خارج کنید.اگر لبه های لنز به هم چسبیده اند،چند قطره محلول شستشوی روی آن بریزید و به آرامی به هم بمالید تا لبه ها از یکدیگر جدا گردد. 

 

 

نکاتی مهم در رابطه با نگهداری از لنزهای تماسی

۱. شستن روزانه دست ها:برای جلوگیری از وارد شدن میکروب به چشم و عفونت چشم دست ها را روزانه بشویید.
۲.شستن روزانه لنز تماسی:لنز های خود را روزانه با محلول های مخصوص شستوشوی لنز(متناسب با محلولی که پزشک تجویز میکند)بشویید.
۳.قاب لنزها را هر سه ماه یکبار تعویض کنید:پس از هر بار استفاده از لنز باید آن را درون قاب قرار دهید پس باید توجه داشته باشد که روزانه آن را شستوشو دهید و سپس خشک کنید تا از رشد میکروب ها جلوگیری شود.توصیه میشود قاب هر ۳ ماه یکبار تعویض شود. 
۴.به تاریخ انقضای آن توجه کنید:لنز ها را بسته به نوع آن(هفتگی،روزانه یا ماهانه) و توصیه پزشک استفاده نماییدمثلا اگر لنز روزانه است حتما در انتهای روز آن را دور بیاندازید.
۵.لنز را زیاد در چشم خود نگه ندارید:بیشترین زمان استفاده از لنز ۸ تا۱۰ ساعت است و استفاده بیشتر امکان دارد سلامت قرنیه چشم به خطر بیفتد.
۶.پرهیز از استفاده از لنز  هنگام ورزش های آبی:هنگامی که لنز در چشم دارید هرگز وارد آب نشوید زیرا ممکن است آب بین قرنیه و لنز باقی بماند و باعث رشد میکروب ها شود و در نتیجه مبتلا به عفونت چشم شوید.توصیه میشود از عینک مخصوص شنا استفاده کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما به دیگران نمایش داده نمیشود*

تاکنون دیدگاهی در مورد این مطلب ثبت نشده است!